Privatstall

Välkommen till vårt privatstall!

Torsby Ridklubb erbjuder möjlighet att hyra in privathästar i vårt innestall. Hör av dig om du vill veta mer om att hyra in din häst hos oss!

Vad ingår?

• Box
  • Hagplats
  • Grovfoder (hö/hösilage)
  • Strö
  • Ut- & insläpp
  • Täckesbyte på morgonen och vid insläpp
  • Anläggningsavgift
  • Sadelkammare med garderob
  • Duschspilta med varmt och kallt vatten

Regler

Som privatuppstallad har du stalljour en gång per termin/häst.

Du kvällsfodrar privathästar och ridskolehästar på lördag, söndag och helgdagar enligt ett i förväg uppgjort schema som ni privatuppstallade själva kommer överens om.

Den privatuppstallade ska vara medlem i Torsby Ridklubb. Som medlem är man ansluten till Svenska Ridsportförbundet och olycksfallsförsäkrad genom deras försäkringsbolag. Som medlem utför man vissa medlemsinsatser. Vilka det är beslutas av styrelsen.

Hingstar och konstaterat dräktiga ston får inte stallas upp på Torsby Ridklubb.

Den som är fodervärd och önskar uppstallning hos oss, behöver ha ett giltigt fodervärdsavtal.

Den uppstallade hästen ska vara lämplig att ha uppstallad på Torsby Ridklubb som är en ridskola med elever i olika åldrar. Hästen ska vara lämplig att hanteras av personer med olika förkunskaper, både stallelever och ridskolans elever förutom ridklubbens anställda personal.

Innebox

kr/månad

Tillsvidare

2 800

Under sommaren debiteras kallhyra med 800 kr/månad eftersom hela stallet då töms/städas och personalen har semester. Detta gäller fem sommarveckor, normalt sett vecka 26-30 och eventuellt vecka 31.

Kontakt

Är du intresserad av att hyra plats eller vill du veta mer? Ta kontakt med vår verksamhetsansvarig Amanda Berglund på telefon 070-661 29 95 eller kom in och prata med oss vardagar mellan kl 8-16. Du kan också skicka ett e-post till oss på info@torsbyridklubb.se.

Vi erbjuder även boxar i utestall, men endast för korttidsuppstallning. Läs mer om det här:

Dokument

Det är Torsby Ridklubbs styrelse som beslutar och tecknar avtalet med den uppstallade.

Avtalet består av själva avtalet och sex-sju bilagor:

Bilaga 5: Kopia av hästens pass eller motsvarande, t.ex. registreringsbevis

Bilaga 6: Påskriven nyckelkvittens

Ev. bilaga 7: Kopia på fodervärdsavtal, i vilket ska framgå vem som står för veterinärkostnader, försäkring samt eventuella kostnader som hästen förorsakar etc.