Funktionsnedsättning

Ridning med funktionsnedsättning

Vi erbjuder dagligen ridning för elever med olika typer av funktionshinder. I stort sett alla våra hästar kan ridas av elever med funktionshinder och våra instruktörer har vana och utbildning i ridning för personer med funktionsnedsättning.

Tillsammans ”syr vi ihop” en bra lösning för just dig. Såväl cafeteria/WC som ridhus är handikappanpassat så att alla lätt kan ta sig fram på anläggningen.

Av säkerhetsskäl vill vi att personal från oss leder hästen, detta ingår i priset.

Praktik

Torsby Ridklubb har även blivit en väl fungerande praktikplats för personer med funktionsnedsättning. Vi har samarbete med både gruppboende och särskola för förberedelse inför vuxen/yrkeslivet.

Kontakta oss gärna för mer information!
Telefon 070-661 29 95
info@torsbyridklubb.se

Om ingen svarar när du ringer så lämna ett meddelande i röstbrevlådan.

Partners

Hos oss är man välkommen att rida oavsett ålder eller kunskapsnivå. Här är några av de som rider hos oss:

• FrykCenter
  • Barn och ungdomshabiliteringen