Rehab

Ridning som rehabilitering

Du som har en sjukdom, en skada eller ålder som begränsar dig i din vardag kan behöva rehabilitering. Den är till för att förbättra din hälsa och för att du ska kunna klara din vardag och det som är viktigt för dig.

Fritidsaktiviteter är en viktig del av rehabiliteringen som stimulerar alla sinnen. Målet med rehabiliteringen är att öka fysisk förmåga, stärka självförtroende och bidra till förbättrad livskvalitet.

Hos oss på Torsby Ridklubb är vi vana att jobba med ridning som rehabilitering. Kontakta oss gärna för mer information!

Telefon 070-661 29 95
info@torsbyridklubb.se

Frykcenter

Ridning är en av Frykcenters mest uppskattade aktiviteter och en viktig del av deras arbete med rehabilitering. Ridning ger förbättrad balans, gångförmåga och kroppskännedom. Den normaliserar också muskelspänning samtidigt som den ger rörelseglädje och stärker självkänslan.

Partners

Hos oss är man välkommen att rida oavsett ålder eller kunskapsnivå. Här är några av de som rider hos oss:

• FrykCenter
  • Barn och ungdomshabiliteringen