Skötargruppen

Skötargruppen för dig mellan 10-14 år

Är du mellan 10 och 14 år och vill vara med och sköta en häst på ridklubben? Då passar du perfekt till skötargruppen!

Det finns tjugo platser i skötargruppen där du får möjlighet att vara med och fixa och sköta om hästarna och stallet på ridklubben.

Anmäl ditt intresse genom att skriva ditt namn, personnummer, telefonnummer och tre önskehästar och lägg din lapp i den rosa postlådan i cafeterian på ridklubben.

Lite mer om skötargruppen

För att vara med i skötargruppen måste du vara mellan 10 och 14 år (räknas från det år du fyller). När man är med i skötargruppen blir man tilldelad en häst som man sköter om. Exempel på saker man gör:

• Borsta/rykta
  • Mocka
  • Sopa stallgången
  • Putsa sadel och träns
  • Skura krubba/vattenkopp
  • Sortera borstar

Minst 1 dag/vecka

Man ska vara hos sin skötarhäst minst 1 dag i veckan, och man fyller då i datum samt vad man gjort hos sin häst i pärmen som finns inne i sadelkammaren.

När man är med i stallet som en del av skötargruppen förväntas det att man är snäll, trevlig och hjälpsam både mot människor och djur.