Stalljour

Vem har stalljour?

Alla ridande medlemmar från 9 år (födda 2015 eller tidigare) har stalljour en gång per termin.

Barn födda 2011 eller senare ska ha en vuxen person (18 år fyllda) med sig under hela stalljouren

Rutinerna skiljer sig åt beroende på om du har stalljour på en lördag eller söndag. Aktuella rutiner för stalljouren finns uppsatta på anslagstavlan i stallet. De finns även att läsa här:

Stalljoursschema finns här nedanför och sitter även på ridskolans anslagstavla i stallet.

Har du några fundering så är det bara att kontakta oss på: 070-661 29 95

Mer om stalljour

Stalljour är en del av den utbildning som alla elever i våra ridgrupper får. Det är också ett sätt för ridklubben att hålla nere sina kostnader och därmed hålla nere ridpriserna.

Stalljouren är uppdelad på tre pass:

Morgonpass: 7.00-11.30
Etermiddagspass: 16.00-16.30
Kvällspass: 19.30-20.00

Kan du inte på ditt tilldelade datum?

Byt då med någon annan på listan. Kom överens med honom/henne och byt plats på era namn på listan som sitter i stallet. Observera att det är viktigt att ni gör detta så att vi har en uppdaterad lista i stallet.

Om du av något skäl inte kommer på din stalljour, så kommer du att tilldelas ett nytt datum på en storhelg.

Stort tack för din insats!